Nasi jurorzy konkursowi dokonają oceny placówek medycznych (uczestników konkursu), pracując
metodą tzw. tajemniczego klienta. Metoda ta, zwana także z angielskiego Mystery Shopping, to metoda badań jakościowych, zajmująca się analizą jakości usług organizacji i instytucji publicznych, np. przedsiębiorstw, urzędów, szpitali i innych. Audytor bada uczestnika konkursu anonimowo (
incognito) – np. odwiedzając szpital, telefonując do placówki medycznej, pisząc maila jako pacjent czy kontaktując się poprzez social media itp.
W toku wykonywania czynności „tajemniczego klienta” nasz juror ocenia m.in. dostępność dla pacjenta w audytowanej placówce potrzebych informacji, kulturę i jakość obsługi (np. czy mógł w sposób efektywny zapisać się na wizytę /badanie w danym gabinecie czy przychodni itp.), jakość i zgodność z prawem działań marketingowych audytowanej jednostki i wiele innych aspektów wpływających na szeroko rozumianą jakość relacji z pacjentem / klientem.
Jurorzy konkursowi, po wykonaniu swojej pracy, przyznają uczestnikom konkursu punkty rankingowe. Placówki, które pozytywnie przejdą ocenę „tajemniczego klienta” i uzyskają wysoki pułap punktów rankingowych, otrzymują od nas Znak Jakości „Lider Zaufania Pacjentów”, który jest wręczany podczas Uroczystej Gali Finałowej Konkursu. Znakiem „Lider Zaufania Pacjenta” Laureaci Konkursu mogą posługiwać się przez rok w swojej komunikacji marketingowej – np. na stronie internetowej, w mediach społecznościowych, w reklamach, ulotkach, na plakatach itp.
Szczegółowe informacje na temat Konkursu dostępne są w informatorze konkursowym dostępnym do pobrania
tutaj.