FINAŁ 2024
To była wyjątkowa uroczystość. Pełna pozytywnych emocji, dobrych spotkań i okazji do nawiązywania nowych relacji między reprezentantami sektora ochrony zdrowia z całej Polski. 28 czerwca 2024 r. w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie odbyła się Gala Finałowa I edycji Programu Jakości „Lider Zaufania Pacjentów”. Wzięli w niej udział reprezentanci placówek medycznych, które pozytywnie przeszły usługę certyfikacji metodą „tajemniczego klienta”, zrealizowaną przez Europejskie Centrum Badań nad Jakością sp. z o.o. Na Gali otrzymali oni dokumenty potwierdzające wynik certyfikacji, odebrali gratulacje od Zarządu Spółki, a także mogli uczestniczyć w spotkaniach networkingowych, służących integracji branży ochrony zdrowia i nawiązywaniu nowych relacji, tak biznesowych, jak i społecznych. Gali towarzyszył koncert i bankiet.
Do Programu „Lider Zaufania Pacjentów” mogły zgłaszać się placówki reprezentujące szeroko rozumiany sektor ochrony zdrowia, np. szpitale, przychodnie, indywidualne praktyki lekarskie, laboratoria analityczne, apteki, sanatoria i inne. Ideą Programu, zgodnie z jego Regulaminem, było certyfikowanie Znakiem Jakości „Lider Zaufania Pacjentów” tych placówek, które cechują się odpowiednio wysoką jakością obsługi pacjenta i profesjonalizmem w budowaniu relacji na rynku ochrony zdrowia, np. poprzez nowoczesną komunikację marketingową. Podstawowym celem Programu jest wspieranie polskiego sektora ochrony zdrowia oraz promowanie rozwoju placówek medycznych poprzez identyfikowanie podmiotów dbających o wysoką kulturę obsługi pacjenta i najwyższe standardy komunikacji społecznej.
Nasz projekt jest pierwszym w Polsce Programem Jakości, w którym badamy uczestników metodą TAJEMNICZEGO KLIENTA. Członkowie naszego Jury realizowali usługę certyfikacji anonimowo – np. odwiedzając placówki, telefonując do nich albo pisząc e-maile. Jurorzy ocenili także m.in. dostępność dla pacjenta niezbędnych informacji o ofercie placówki medycznej czy treść i jakość strony internetowej każdego uczestnika Konkursu. Na Gali uczestniczy otrzymali krótkie raporty z oceny oraz certyfikaty potwierdzające nadanie znaku jakości „Lider Zaufania Pacjentów”.
Gala to forum spotkania i dyskusji przedstawicieli rozmaitych sektorów rynku ochrony zdrowia: spotkania dyrektorów szpitali, lekarzy, menedżerów firm farmaceutycznych, a także przedsiębiorstw, które na co dzień obsługują podmioty medyczne np. w zakresie marketingu czy zarządzania jakością. Nasza Gala zaplanowana i zorganizowana została w taki sposób, by promować laureatów, ale również, by inicjować między nimi kontakty, otwierać możliwości współpracy, dawać szansę, by reprezentanci różnych sektorów rynku ochrony zdrowia mogli poznawać się wzajemnie, budować relacje, rozpoczynać kooperację – mówił do uczestników uroczystości prowadzący Galę.
W foyer Centrum Nauki Kopernik, przy stoisku organizatora, można było indywidualnie porozmawiać z jurorami Programu, skonsultować wynik oceny, uzyskać wskazówki eksperckie. Na uczestników Gali czekały także atrakcje artystyczne i kulinarne. Ważnym elementem uroczystości było ponadto wręczenie dodatkowych WYRÓŻNIEŃ, przyznanych podmiotom, które najlepiej przeszły procedurę certyfikacji i uzyskały najwyższy wynik punktowy lub szczególne uznanie Spółki w odniesieniu do wybranych kryteriów oceny.
Gala odbywała się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Centrum jest instytucją, powołaną w 2005 roku i finansowaną przez Miasto Stołeczne Warszawa, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej. Centrum Nauki Kopernik dwukrotnie zostało wyróżnione nagrodą Popularyzator Nauki, przyznawaną przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz serwis „Nauka w Polsce” Polskiej Agencji Prasowej. W 2011 roku obiekt gościł konferencję European Network of Science Centres and Museums – jedno z największych wydarzeń w środowisku centrów nauki i muzeów na świecie. Pomysł Centrum pochodzi od Łukasza Turskiego, profesora fizyki teoretycznej i popularyzatora nauki. Centrum nadano nazwę na cześć wielkiego odkrywcy, Mikołaja Kopernika.